Beskytt deg mot svindelanrop og -meldinger 

Intrum vil aldri be deg om å dele personlig informasjon, som passord, betalingsdetaljer eller verifiseringskoder, over telefon, e-post eller SMS. Hvis du mottar en slik henvendelse, ikke svar. Alltid sjekk Mine Sider for å se om du har noen purre- eller inkassosaker hos oss, eller Mine Lån dersom du har lån fra arbeidsgiver eller kommunelån. Dette er dine beste forholdsregler for å unngå å bli svindlet.

Slik dumper du oss

Noen forhold bør man prøve å unngå, et langvarig forhold med oss i Intrum er ett av dem. Vi gir deg 5 tips til hvordan du kan dumpe oss.

  1. Sett deg inn i saken din. Finn ut hvem kravet er fra og hvor mye det er på. Hva gjelder kravet. Logg deg inn på portalen vår og få oversikt. Hvis du har mulighet til å betale kravet så gjør det med en gang.
  2. Trenger du mer informasjon? Hvis du trenger mer informasjon om saken din, og du har vært inne på portalen, så ta kontakt med kundesenteret. Der møter du en hyggelig saksbehandler som kan fortelle mer om saken din.
  3. Saksbehandleren din kan hjelpe deg med en løsning. Hvis du ikke har mulighet til å betale med en gang så ta kontakt med kundesenteret så tidlig som mulig, så prøver saksbehandleren din å finne en løsning med deg.
  4. Følg opp saken. Hvis du har fått en betalingsavtale så pass på at du betaler i tide. Hvis ikke vil kravet bli gjort om igjen.
  5. Ikke gå tilbake til eksen. Det er ikke alltid det er så lett å komme seg videre og man kan føle seg litt rådvill. Heldigvis går det an å få hjelp med økonomirutiner. Inkasso er ikke verdens undergang, men får du flere krav så ta kontakt med noen som kan hjelpe deg med å lage gode økonomirutiner. Det finnes mange nettsider som kan hjelpe deg, og du kan også ta kontakt med NAV for å få hjelp.

Gjør det slutt med oss og bruk tid og krefter på noen som betyr noe for deg. 

Samlivsbrudd? 10 tips – slik unngår du økonomiske problemer ved samlivsbrudd