Inkassotjenester for bedrifter
Hvilke inkassotjenester har bedriften bruk for?
Inkasso
En vellykket virksomhet er avhengig av en forutsigbar kontantstrøm og gode kunderelasjoner. Når dine kunder ikke betaler i tide, kan Intrum inndrive gjelden og samtidig opprettholde kundeforholdet.
Les mer › InkassoGjeldskjøp
Gjeld du har avskrevet, kan fortsatt ha høy verdi. Vi i Intrum spesialiserer oss på å kjøpe misligholdt lån på tvers av alle aktivaklasser, fra usikert gjeld til sikret lån.
Les mer › GjeldskjøpInternasjonal inkasso
Når du har kunder i forskjellige land, kan det være vanskelig å få betalt i tide. Med 25 lokasjoner og et globalt partnernettverk kan vi hjelpe.
Les mer › Internasjonal inkassoMultinasjonal innfordring
Har du innfordring på tvers av flere land? Velg oss som din inkassopartner, så vil du kun ha ett kontaktpunkt for all din inkasso- og innfordringsaktivitet.
Les mer › Multinasjonal innfordringJuridiske tjenester
Intrum samarbeider tett med Advokatfirma Kontrakt som har erfarne advokater og hjelper deg med å få til en løsning i saken.
Les mer › Juridiske tjenesterFAQ - Inkassotjenester | Intrum
Inkassotjenester er tjenester som hjelper bedrifter med å kreve inn utestående fordringer eller gjeld fra kundene. Du bør vurdere å ta i bruk inkassotjenester når du står ovenfor utfordringer med å få betalt for produkter eller tjenester.
Inkassoprosessen starter vanligvis med en purring eller et betalingsvarsel sendt til skyldneren. Hvis betalingen forblir ubetalt, kan inkassobyrået ta ytterligere skritt for å få pengene tilbake, inkludert rettslige tiltak om nødvendig.
Vi tilbyr en rekke inkassotjenester og kan hjelpe med de fleste saker – ubetalte fakturaer, misligholdte lån, fordringer og andre økonomiske forpliktelser. Vi kan også bistå hvis bedriften opplever en tvist ved inkasso.
Vi er opptatt av å ivareta kundene gjennom hele inkassoprosessen, og legger alltid til rette for at kundeforholdet skal kunne fortsette etter at inkassosaken er avsluttet. Her kan du lese med om kundehåndtering og hvordan vi tar vare på dine kundeforhold.
Du kan sende en sak til inkasso tidligst 14 dager etter at originalfakturaen har forfalt, og inntil 3 år etter at originalfakturaen har forfalt.
Du kan enkelt bli kunde gjennom våre online løsninger, eller ved å ta kontakt med oss direkte.
Du kan enkelt registrere forfalte fakturaer i kundeportalen. Du logger inn med brukernavn (mailadressen din) og passordet du opprettet etter at du mottok aktiveringsmailen da du ble kunde.
Du kan lese mer om hvordan du registerer saker her.
Prisen på inkassotjenester avhenger blant annet av saken/sakene og hvilken avtale du har. I våre online løsninger kan du velge den pakken som passer best for deg, eller du kan ta kontakt med oss og få et spesialtilpasset tilbud.
Du kan sjekke status på saken i kundeportalen. Du logger inn med brukernavnet og passordet du fikk på mail da du ble kunde.
Hvis kunden din er bosatt i utlandet, kan vi hjelpe deg med restitusjon. Intrum har kontorer i 20 europeiske land og dekker resten av verden gjennom et solid partnernettverk.
Når du sender oss en utenlandsk inkassosak, sender vi den videre til vårt kontor eller samarbeidspartner i det aktuelle landet. Vi passer på å følge den lokale forretningspraksis, kulturen, lover og regler for det spesifikke land. Dette betyr at kundene dine blir behandlet på best mulig måte.
Tiden det tar å løse en inkassosak avhenger av kompleksiteten i saken og samarbeidet med skyldneren. Vi jobber alltid for å sikre en så effektiv og rask saksbehandling som mulig.
Hvorfor velge Intrum?
Global rekkevidde
Markedsledende inkasso- og kredittstyringsbyrå
Høyt fokus på god kundebehandling
Juridisk ekspertise og løsninger
Bli kunde hos Intrum
Vi leder veien til en sunn økonomi
Les mer her
loading...