Lindorff inngår et samarbeid med fintech-selskapet Bill Kill, som har som mål å gjøre det enkelt og morsomt for unge voksne å ta kontroll over sin privatøkonomi gjennom en spillbasert app.
Som en såkalt Ninja Power i Bill Kill-appen vil Lindorff på to tastetrykk kunne svare på spørsmål og gi generell veiledning om inkasso til brukerne. Selskapet ønsker å dele av sin kunnskap og erfaring, slik at brukerne får en bedre forståelse av inkassoprosesser og mer kontroll over privatøkonomien sin.
– Inkassosaker kan være vanskelige å forstå seg på og for noen er det en høy terskel for å be om hjelp. Dette vil vi endre på. Gjennom samarbeidet med Bill Kill kan vi treffe både unge og voksne i en morsom og lærerik kanal hvor vi kan bidra med det vi er gode på: kunnskap om inkasso og gjeldshåndtering, sier Bunny Nooryani, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Lindorff.
– Det er en stor glede og stas for oss som er et lite fintech-selskap at Norges største inkassoselskap vil bli med på vår reise for å skape en sunn privatøkonomi for alle. Vi står for den innovative og disruptive betalingsappen og Lindorff bidrar med svært høy kompetanse og kunnskap på inkasso og gjeldshåndtering, sier Sonni Christine Jakobsen, daglig leder og medgründer i Bill Kill.
Lindorff vil som eneste inkassoselskap i Norge svare på generelle inkassospørsmål i appen, som er spillbasert for å motivere til sunne betalingsvaner. Brukerne, som kalles ninjas, opparbeider seg poeng ved blant annet å betale regninger innen forfallsdato, lære av kunnskapsvideoer eller be om betalingsutsettelse heller enn å pådra seg purregebyrer. Alle starter med hvitt belte og målet er å få flest mulig poeng for å stige i gradene og oppnå svart belte og finansiell zen.
– Appen oppfordrer til gode betalingsvaner på en enkel og engasjerende måte. Det å bli belønnet med poeng for å betale regninger i tide eller lære av en video kan gi en mestringsfølelse som er med på å bygge gode vaner, sier Nooryani.