Optimera valgte Lindorff

Byggevareleverandøren Optimera har valgt Lindorff som sin partner for inkassotjenester de neste tre årene.

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 152 utsalgssteder, 1900 ansatte og over 7 milliarder kroner i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér og Byggi

- For oss er det viktig å jobbe med noen som ser seg selv mer som en partner enn en leverandør. Lindorff fremstår som proaktive med klare mål for hva vi i fellesskap skal oppnå, og stiller dedikerte ressurser til vår disposisjon. Lindorff sin satsning og utvikling mot økonomisystemet Infor M3 var avgjørende for at valget falt på dem. Med Lindorff som partner, er jeg overbevist om at hverdagen vår blir mye enklere, sier Tommy Henriksen, Kredittsjef i Optimera.

Det aller meste av Optimeras salg er til profesjonelle i B2B-markedet, det vil si snekkere, tømrere, entreprenører og byggherrer. Her sendes det årlig ut 1,2 millioner fakturaer, og det er disse kravene Lindorff skal hjelpe til med å kreve inn.

- Vi er svært stolte over at Optimera har valgt Lindorff som samarbeidspartner på betalingsoppfølging. De vil bli en stor og viktig kunde for oss, og vi skal strekke oss langt for å sørge for at samarbeidet blir fruktbart for begge parter. Nå skal vi sørge for en trygg implementering og oppstart, sier Anette Willumsen, administrerende direktør i Lindorff i Norge.